Patryk Grodzki

Nazywam się Patryk, mam 28 lat i chciałbym Wam przedstawić moją historię z motorsportem.

Wszystko zaczęło się od 2007r gdy w wieku 13 lat spróbowałem rywalizacji w symulatorach, które w tamtym czasie raczkowały i były raczej uważane za zwykłe gry dla zabicia czasu.

Dla mnie to nigdy nie były „tylko gry”, a realizowanie swojej pasji z nadzieją, że kiedyś przesiądę się za kierownice prawdziwego auta rajdowego. Bardzo szybko zrozumiałem, że napędza mnie rywalizacja z innymi i chęć wygrywania. Od samego początku zacząłem odnosić sukcesy i zobaczyłem, że mimo małego doświadczenia z miejsca byłem w stanie wygrywać z najlepszymi. W 2018 r postanowiłem zaryzykować i udowodnić, że chłopak z gier jest w stanie rywalizować po za światem wirtualnym. 

Pierwszym autem było przez wielu lubiane i doceniane BMW E30 1.8is. Po lekkich modyfikacjach jednostki udało się uzyskać moc w okolicach 170km i wadzę auta 1000kg co pozwalało sprawnie stawiać pierwsze kroki w regionalnych KJS. Po pierwszych startach w Samochodowych Mistrzostwach Białegostoku zobaczyłem i uwierzyłem, że jestem w stanie w tym sporcie osiągnąć „coś więcej” i zrozumiałem także, że nie interesuje mnie jazda dla jazdy, a rywalizacja i chęć wygrywania. Po zrozumieniu jak ten sport działa, co jest ważne, a co mniej zaczęły pojawiać się pierwsze trofea. Rywalizowaliśmy bardzo przeciętnym autem na tle konkurencji, która dodatkowo miała dużo więcej doświadczenia.

W kolejnym sezonie zacząłem regularnie punktować w lokalnych startach i podjąłem decyzję o spróbowaniu swoich sił w cyklu RaceDay. Swój pierwszy wyjazd pamiętam doskonale, była to druga runda na Motopark Ułęż. Tam pierwszy raz zobaczyłem motorsport na wyższym poziomie. Szybko okazało się, że jestem w stanie konkurować na arenie krajowej. W pierwszym starcie na wyjeździe stanąłem na podium i walczyłem jak równy z równym z dużo mocniejszymi autami. Zaliczyłem około 26 startów w całej Polsce odnosząc wiele sukcesów i gromadząc kolejne trofea. I tak dochodzimy do momentu, w którym postanowiłem nabyć lepsze i bardziej konkurencyjne auto na rok 2020. Postawiłem na BMW E36 z 3 litrowym silnikiem o mocy 270km i wadzę 1035kg. Wraz z moją pilotką zdobyliśmy mistrza klasyfikacji generalnej w Samochodowych Mistrzostwach Białegostoku wygrywając każdą rundę. Zdobyłem także tytuł mistrzowski RaceDay – ligi, w której nauczyłem się bardzo dużo w temacie techniki jazdy, doboru opon, ustawiania auta pod dane warunki czy też konkretne zawody.

W sezonie 2021 zrobiłem licencje rajdową i wystartowałem w cyklu Tarmac Masters tym samym rozpoczynając nowy etap w swojej karierze – rajdy profesjonalne. Od 2 lat jeździmy nowym autem, które zbudowaliśmy od zera – BMW 130i. Obecny sezon to debiut w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski oraz wiele startów w rajdach okręgowych w całej Polsce. Wygrywaliśmy odcinki specjalne oraz wiele razy pokazywaliśmy, że jesteśmy konkurencyjni. W nagrodę od naszych partnerów dostaliśmy szansę na start nowym autem – Peugeotem 208 R2 – czyli fabrycznie zbudowaną maszyną do rajdów! To było spełnienie marzeń, a emocje jakie nam towarzyszyły zapamiętam do końca życia.

Co przyniesie nowy rok? Na to pytanie odpowiedź poznamy po nowym roku. W tym momencie mocno pracuje nad budżetem na sezon 2023.

Do zobaczenia!